Tantra - suprema înțelegere

 Hinduism  |  Relații de cuplu & sexualitate

Tantra - suprema înțelegere

Conversaţii despre Calea Tantrică din Cântecul Mahamudrei de Tilopa

Colecția: OSHO

An apariție: 2016
ISBN: 978-606-8758-29-9
Format: 13x20, plastifiată mată, clape interioare, semn de carte, infoliata individual
Pagini: 305
28.0 Lei 35.00Lei
  • Descriere
  • Despre Autor
  • E-Book

Literal, Mahamudra înseamnă „marele gest” sau „gestul suprem”, ultimul pe care îl poţi face, dincolo de care nimic nu mai este posibil. Este starea fiinţei tale atunci când nu eşti separat de Întreg.

Mahamudra înseamnă un orgasm total, în comuniune cu Universul. Dacă ai iubit pe cineva şi ai simţit vreodată o topire şi o contopire, cei doi nu mai sunt doi. Trupurile rămân separate, dar ceea ce există între trupuri se transformă într-un pod, un pod de aur, şi starea de doi dinăuntru dispare; o singură energie a vieţii vibrează la ambii poli. Dacă ți s-a petrecut asta vreodată, atunci poţi înțelege ce este Mahamudra. 

De milioane şi milioane de ori mai adâncă, de milioane şi milioane de ori mai înaltă este Mahamudra. Este un extaz total, resimțit prin comuniunea cu Întregul, cu Universul. Este topire în sursa vieţii.

Tilopa transmite prin cântec să devii ca un bambus gol: nimic pe dinăuntru. Şi deodată, atunci când eşti un bambus gol, buzele divine te cuprind, bambusul gol devine un flaut şi cântecul începe – acesta este Cântecul Mahamudrei. Tilopa a devenit un bambus gol, divinul s-a revelat şi cântecul a început. Nu este cântecul lui Tilopa; este cântecul Experienţei Supreme înseşi.

 

Osho

Osho s-a născut în Kuchawada, India, la 11 decembrie 1931. Tatăl său a fost negustor de haine și aparținea religiei jainiste. În 1946, Osho are experiența primului său satori.

De-a lungul anilor experiențele sale meditative au devenit din ce în ce mai profunde. La vârsta de 21 de ani atinge ceea ce el denumea iluminarea, „cea mai înaltă culme a conștiinței omenești”. În acel moment, spune Osho, biografia lui exterioară a luat sfârșit; de atunci el s-a văzut trăind o stare de totală unitate cu legile intime ale existenței. În plan exterior și-a continuat studiile la Universitatea din Sagar, unde a absolvit cu onoruri Prima Clasă de Filozofie. A fost Campionul unui concurs al dezbaterilor pe întreaga Indie, câștigând Medalia de Aur. Dupa terminarea facultății, este numit profesor de filozofie la Colegiul Sanskrit din Rajpur și apoi la Universitatea din Jabalpur.

Întreprinde călătorii în intreaga Indie, vorbind în fața unui larg auditoriu și polemizând cu liderii religioși în dezbateri publice. În 1966 Osho demisionează pentru a se dedica în întregime scopului de a iniția omul modern în arta meditației. Începe să conducă tabere de meditație; se adresează curent unor mulțimi de 20.000 - 50.000 de persoane în cadrul adunărilor ce aveau loc în aer liber. În 1974 este inaugurat ashramul de la Poona.

Influența lui spirituală este de nivel mondial. Grupurile de terapie existente în jurul lui Osho în acea vreme combinau tehnicile meditative din Orient cu psihoterapia occidentală. Cuvantul "Osho" provine din japoneza veche: "O" înseamnă "cu multă recunostință, iubire, gratitudine" dar și "echilibru, armonie". "Sho" înseamnă "extinderea multidimensională a conștiinței" și "total binecuvantat de existență". Osho a decedat la 19 ianuarie 1990; fără să fie resemnat sau fatalist, el a explicat discipolilor săi că: "Existența a hotărât că i-a venit timpul". Pentru el devenise limpede că a rămâne în limitele trupului nu era lucrul cel mai important pentru dezvoltarea operei sale. Înainte de a muri, a mai spus: "Vă las visul meu."

Osho nu are ceea ce poate fi numit o opera scrisa, el nu a scris propriu-zis nicio carte. Cartile publicate sub numele sau sunt transcrieri ale discursurilor sale, datorate discipolilor sai. In timpul vietii sale, aceste transcrieri au fost facute sub indrumarea si atenta sa supraveghere. Discursurile lui Osho acopera domenii foarte largi ale cunoasterii, de la psihologie la filosofie, fara sa constituie propriu-zis un sistem, deoarece Osho insusi a fost impotriva oricarui sistem de gandire. Gandirea sa era în viziunea sa o "cale", prin care Osho a incercat sa adapteze invataturile traditionale orientale contextului specific al lumii contemporane. Discursurile sale sunt fie conferinte tematice fie raspunsuri uneori foarte dezvoltate la intrebari puse de discipolii sai. Tematica acestora este intotdeuna un pretext pentru a contura propria gandire (sau cum o numeste Osho in titlul uneia dintre carti - "Calea Mea, Calea Norilor Albi") fie ca este vorba de comentarii pe marginea scrierilor traditionale (precum Dhammapada atribuita lui Buddha, textele Upanishadelor, Vedanta sau Vijnana Bairava), Noul Testament, Evanghelia dupa Toma, scrieri ale unor poeti și ganditori precum Khalil Gibran sau simple povestiri Zen. Aceste discursuri au fost strânse în apoximativ 650 de volume și traduse în peste 34 de limbi. Considerându-se un iluminat, un trezit, Osho are o viziune proprie asupra tradițiilor spirituale orientale, viziunea a unui "martor", care "vede dinăuntru", dar si cea a unui interpret al marilor religii occidentale, in special al crestinismului, oferind astfel o perspectiva complexa, unitara plina de înțelesuri majore asupra acestora.

Recomandari


Shiva
Shiva

Mataji Devi Vanamali

40.0 32.0 lei
Nitya Yoga
Nitya Yoga

Mataji Devi Vanamali

35.0 28.0 lei

Articole de interes


SUPERCOMBUSTIBIL
  • Beatrice

Chei ketogenice pentru a revela secretele grăsimilor bune, rele și ale unei sănătăți extraordinare ...

Practicarea compasiunii - O perspectivă budistă
  • DAVID MICHIE

„Dacă ar fi să întrebați: „Care este esența învățăturilor lui Buddha?” răspunsul trebuie să fie imensa compasiune, pentru că acesta este fundamentul fericirii...

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.   Mai multe despre cookies     
OK