Timpul a fost măsura cu care majoritatea scrierilor s-au confruntat și astfel multedintre ele s-au pierdut în uitare. Bhagavad Gita a fost unadintre scripturile sacre care au trecut testul timpului, iar astăzi, mai mult ca orice altă scriere pe care lumea a creat-o, ea are un mesaj profund și iluminator pentru umanitatea aflată în suferință.
De multe ori, înainte să ne eliberăm de sclavia ego-ului și să devenim instrumentul perfect al voinței dumnezeiești, trebuie să traversăm o perioadă de purificare, care face parte din evoluția noastră spirituală interioară și care trebuie pusă în mișcare de o revoluție exterioară, ce adesea poate fi de natură fizică. Dacă există un anumit înțeles profund al vieții, acel înțeles trebuie descoperit în și prin lumea în care trăim.
Bhagavad Gita nu este o carte pe care să o citim pentru a ne pierde vremea într-o după-amiază leneșă. Bhagavad Gita este o lucrare ce are un scop nobil – de a-l face pe om divin – de a transforma ființa umană în Dumnezeu. Iar pentru aceasta, Dumnezeu s-a întrupat în om, Absolutul a luat forma umană a lui Krishna, avatar-ul acestei vârste a omenirii, pentru a-i transmite mesajul spiritual al vieții lui Arjuna, prototipul întregii umanități.
Numele sanscrit al fiecărui capitol din Bhagavad Gita se termină prin yoga. Cuvântul yoga se poate traduce în multe moduri, dar cea mai importantă semnificație a sa este aceea de „uniune”.
Bhagavad Gita integrează și sintetizează toate diferitele sisteme ale hinduismului, care era prevalent la acea vreme – partea în legătură cu sacrificiile menționate în Vede, învățătura transcendentă a Upanișadelor, teismul din Bhagavata Purana, dualismul sistemului samkhya și yoga lui Patanjali. Astfel, Bhagavad Gita este recunoscută ca fiind una dintre cele trei scripturi ortodoxe ale hinduismului, dimpreună cu Upanișadele și Brahma Sutras.
Cine este Mataji Devi Vanamali
Mataji deține o diplomă în filosofie obținută cu M.A Honours la Universitatea din Madras. A trecut examenele cu note maxime, profesorul ei fiind T.M.P. Mahadevan, faimos pentru cărțile sale despre Advaita Vedanta.
Mataji a participat la unul din primele cursuri de Meditație Transcedentală, ce s-au ținut în India la centrul numit Nandi Hills lângă Bangalore. Ea a deschis apoi un centru de Meditație Transcedentală în orașul Trissur, și a desfășurat activități acolo timp de zece ani. A lucrat timp de un an în Vivekananda School for tribals din Arunachal Pradesh, în India de nord, dar nici aceasta nu îi împlinea aspirațiile. Își dorea să descopere nestematele ce era sigură că se află ascunse bine în marile scripturi ale hinduismului. Dorea să găsească un guru care să o ajute în această căutare și să ajungă în final la o comuniune intimă cu Krishna.
Astfel că a plecat într-un pelerinaj prin vasta întindere a munților Himalaya în frigul cumplit al iernii, pentru a ajunge într-un final la Rishikesh - un oraș sfânt la poalele râului Ganga, faimos pentru numărul impresionat de yoghini ce au trăit acolo. Setea ei pentru un guru nu fusese încă împlinită. În acest oraș al guru-șilor, nu găsi însă pe nimeni să-i satisfacă aspirațiile. Noapte și zi inima ei se plângea Domnului să-i trimită un guru. Într-o zi s-a făcut ca Sankaracharya al Kanchi Kamakoti – Sri Jayendra Saraswati să treacă pe lângă ashram. În acele zile, Sfinția Sa obișnuia să se plimbe în picioarele goale peste tot. Se îndrepta către faimoasele locuri de pelerinaj. Acum însă când auzi că Sri Jayendra Saraswati trecea prin apropiere, alergă la el fără nici un motiv anume. Îngenunchind în mijlocul străzii înaintea sa, ea îl imploră să viziteze ashram-ul. Când el auzi numele ashram-ului, a încuviințat imediat. În acel moment, Sri Jayendra Saraswati locuia la Dayananda Ashram, iar Mataji începu să meargă zilnic acolo pentru a practica puja către el.
Mataji spune despre ea că nu este nicio yoghină și niciun sadhu (sfânt), ci doar o gopi sau slujitoare a Domnului Krishna. Poartă doar violet, de vreme ce ea afirmă că aceasta este culoarea lui Krishna în transcendență. Potrivit spuselor ei, atunci când apare în fața ochilor noștri el apare albastru, dar în transcendență, culoarea sa este violet.
Începând cu 1995, Mataji a dat curs invitațiilor de a merge peste hotare. De atunci încoace, a realizat multe retrageri spirituale în țări precum Italia, Germania, Franța, Suedia, Israel, SUA, Marea Britanie, Singapore, Malaezia și mai recent - Brazilia.
A scris multe cărți în engleză despre diverși zei ai panteonului hindus.